onsdag 11 augusti 2010

Ord

Nadia har lagt sig till med massor av nya ord denna sommar: "Absolut!", "Peffekt", "Peciiiis" "Självklart!", "Gärna, tack!", "Det är bra tack" och så ibland "jäklar!" och "Shit". Jag inser att jag måste börja tänka på mitt språk... och att hon är en liten spegel av hur jag själv uttrycker mig.

Vår andra lilla härmapa Olivia, har massor av ord på lager hon med: "Flip-flop" (efter att Nadia senaste månaden vägrat bära något annat än de något för små Havaianas vi köpte till henne förra sommaren), "paprika", dricka", "Kalle", "Klara", "Mat!" (när hon vill äta), Bye bye (imponerade storligen på ett par engelsmän i Cannes), "äpple", "nalle" och så massa mer som jag inte kommer på just nu.

Nu ska vi kolla ikapp på True Blood och det ska bli riktigt härligt efter en i princip tv-lös sommar.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hhahhaha Adeles favorit ord är : Faktiskt , typiskt och Heeeelt perfekt !

och hon säger också SHIIIIT ! :0)

Välkommen hem !

Kram

Å-M

Anonym sa...

Du glömde att hon lärt sig att säga det viktigaste ordet. Farmor - även om hon säger Momo så menar hon farmor.

Säger farmor