onsdag 11 augusti 2010

Slutsemestrat

Åter till stan, vardagen, internet och bloggandet!

För igår körde vi upp från Kisa där vi tillbringat fredag till tisdag med att göra i princip ingenting alls. Vädret var inget vidare så vi höll oss mest inomhus och lät dagarna gå. Skön avslutning på semestern och vi avslutade ännu mer genom att köpa med oss två hinkar levande kräftor och bjuda våra inneboende, Karin och Jean-Nicolas (som vi ju bodde hos i Cannes) samt Åsa och Henrik på en liten spontan kräftskiva. Det blev mycket lyckat och de hemkokta kräftorna, varav de flesta överlevt bilresan, blev väldigt goda, trots att jag egentligen inte är nåt stort fan av kräftor. Men skiva är alltid kul!

Idag var vi lite trötta men Nadia och jag gick och mötte Elin och Thea i parken och det var så mysigt att ses igen. Sen blev det lunch på Kura Café med hela familjen och så en tur till Daglivs för att proviantera. Detta trots att vi har bil och skulle kunnat åka iväg och storhandla... Vi är lite trötta på bilåkandet och tyckte stadspromenad kändes mer lockande... Jag behövde handla inför mitt nya liv. För efter denna semester är jag säkert två tre kilo tyngre och nu är det skärpning. GI tänkte jag testa för första gången i mitt liv, och en mackjunkie som jag borde nog vara utan bröd och potatis ett tag... Wish me luck!

Lämnar er med lite kräftskivebilder. Semesterbilder kommer, ska bara ta mig igenom skörden och välja lite...

Pimp my kräftskiva. Inte så illa för en spontanskiva, tack vara Karins "Påse full av fest" (eller nåt liknande...)

Kantarelltoast coming up!

Olivia var febrig och sov som klubbad, men Nadia ville gärna vara med och festa.

Kräftorna!

Vi fann många nya användningsområden för partykitet...

Johan körde en demonstration på hur man i flygplanssammanhang kan använda sig av hatten som ansiktsmask.

"Trä gummibandet över huvudet"

"Blås i västen om den inte blåses upp automatiskt"

"Nödutgångarna finns placerade där och där". Vi utmanade Åsa och Henrik att testa detta inför morgondagens flight, men har ännu inte sett något bildbevis...

Avslutningsvis en ledsen liten Kräft-Pierrot.

.

Inga kommentarer: