fredag 13 augusti 2010

Barnrum


Såhär fint blev det med den nya sängen. Faktiskt mer utrymme än med två spjälsängar och en mysmadrass. Och nu ligger Olivias spjälsäng på Blocket och hon ska få överta Nadias med en sida lägre. The end of an era...

Vi har haft en grymt effektiv dag även idag och trots det fina vädret knappt varit utanför dörren, förutom att gå till tvättstugan. Olivia som blev sjuk sista dagen på Forshult var fortfarande lite hängig och gnällig, men jag lyckades ändå få slipat och målat fyra barnstolar, ett barnbord och en kökspall och dessutom eftersom jag är en sån jäkla slarver och klantskalle, lyckats vitfläcka vårt mörka oljade trägolv i vardagsrummet... Eftersom jag bara gör utan att tänka blev det en del hysteriskt skrubbande när Olivia började knalla runt i färgfläckarna på tidningarna under det jag målat. Smart, Julia. Jag skyller på bristande näringsintag och yr hungerhjärna...

.

Inga kommentarer: