söndag 6 oktober 2013

Var är superwoman?

I sängen söndag morgon, trött igen... Lilla bebisen skriker ju inte nattetid men han grymtar och krånglar och dessutom har jag svårt att somna om mellan matningarna och sover ryckigt och drömmer konstigt. Vad hände med det där hormonet som ska göra en så pigg i början? Dessutom jäkligt ont i höger bröst, googlade lite när jag fick feber och misstänker eventuellt en infektion i en mjölkgång. Det gör liksom ont även utanpå när man trycker på det och framförallt då det hemska ilandet i början av varje amning. Men inga klumpar i brösten och mjölken rinner på så jag tror inte det är mjölkstockning. Får se vad man ska göra åt saken. 

Klart är att jag känner mig lite trött på att ha ont någonstans hela tiden. Jag hade förväntat mig att det skulle vara som med de andra två, skruttigt en vecka och sen komma ut som värsta superwoman, men denna gång känner jag mig mer som en tablettmissbrukare som knaprar Ipren och Alvedon om vartannat. Inte mer än man får förstås, och egentligen inte ens i närheten av vad man får, men normalt är jag så restriktiv med tabletter att kontrasten blir stor. Ska nog gå upp och ta en Ipren på tal om det, och se om det hjälper nåt..

Gårdagen var rätt mycket en icke-dag. Johan fick sova på morgonen, jag kunde ändå inte, och sen tog han Olivia och Elias och gick till Vasaparken och mötte upp en kompis. Under tiden passade jag på att städa hemma - och ja jag veeeet att man ska skita i det och vila istället men det var så extremt välbehövligt och skönt. Och vila fick jag göra senare på eftermiddagen. Jag och Nadia gick och mötte dem sen och barnen åt korv till lunch men det var ruggigt ute och jag kände mig lite hurven. Gick hem och vilade sen medan barnen kollade på film och sen myste vi och åt middag och tände massa ljus medan regnet vräkte ned därute. En riktig höstdag. 

Lillsnutten i kanelbullebody ärvd från Edith. Dagen efter Kanelbullens dag visserligen...

I stora storasysters famn


Nadia i färgglad outfit. Tycker hon är så fin såhär!

Olivia älskar sin lillebror och säger det till honom hela tiden
Slutligen, en mycket fin filt som Elias fick av Mia

1 kommentar:

Anonym sa...


Du ÄR Superwoman . Bara en lite sjuk sådan just nu !

Kram

Å-M