torsdag 3 oktober 2013

Jobbig natt

Vaknade imorse och kände mig helt groggy efter en stökig natt där Elias knorrat och gnisslat massor och velat äta hela tiden. Problemet med detta är att det gör fortfarande så jäkla ont när jag ammar. Varje gång han suger tag ilar det i hela kroppen och tårna krullar sig. Sen avtar det efter en stund men de stackars små (inte så små...) brösten är så ömma så ömma och hinner ju aldrig återhämta sig eftersom han suger så hårt och så ofta. Jag kan inte minnas att jag hade ont såhär länge med de andra barnen, men jag tror verkligen att Elias suger hårdare, jag får typ bända bort honom från tutten när jag inte står ut längre... Idag ska jag köpa en begagnad (knappt använd) elektrisk bröstpump, sån som jag hade till Olivia, och hoppas att den kan vara lite barmhärtigare mot mina stackars bröst. 

Halv sju imorse väckte jag Johan och bad honom gå upp med alla barnen så att jag skulle få sova lite. Han var inte överförtjust men gick upp och jag fick en och en halv timmes välbehövlig sömn. Men fortfarande trött och med ont i huvudet, så jag hoppas jag hinner vila lite mer i eftermiddag. Klart står det iallafall att den där hela natten han sov var en ren tillfällighet och inget han tänkt gör en vana av. Men nu: KAAAFFE. Sen dusch. 

1 kommentar:

Elisa sa...

Vad jag kan komma ihåg så finns det något slags plast grej man sätter på bröstvårtan när det gör ont som du har. Kolla det på apotek . Pussss