fredag 4 oktober 2013

Sjukfredag

Blä vilken dag! Hade ont i huvudet och var trött igår men lyckades vila en del på dagen och orkade med trevlig fika med Elin på Gateau och lite häng i parken med Jenny och Hanna. Men på kvällen kände jag mig ruggig och hängig och tog ett hett bad och sen började jag svettas istället för att frysa. En ganska bra natt följde men jag kände mig trött och hängig på morgonen och bokade av dagens mammapromenad med Sara. Det var klokt gjort för sen började jag huttra och hacka tänder och en titt på tempen visade att jag hade nästan 39 graders feber! Jag ville bara sova men det var ju inte helt enkelt med en bebis som inte ville det. Jag hade ont i precis hela kroppen, leder och rubbet och det kändes som antingen influensa eller mjölkstockning. Fast brösten har inte klumpar eller är mer ömma än vanligt, så förhoppningsvis inte... 

Som tur var jobbade Johan hemma på förmiddagen eftersom de flyttade hans kontor så han fick hålla lite bebis medan jag huttrade och sov. Mådde fruktansvärt dåligt... Men efter lite strösovande framför skräp-tv i soffan gick jag och lade mig i det svalare sovrummet och då kom även Elias och sov med mig. Och när jag vaknade någon timme senare mådde jag mycket bättre och nu på kvällen känner jag mig nästan återhämtad. Skumt! Men väldigt skönt om det kunde räcka såhär..

2 kommentarer:

Elisa sa...

Fin titel..tre barns liv

Anonym sa...


Krya på dig !!

/ÅM