söndag 20 oktober 2013

Fullt ös

Söndagskväll och jag måste erkänna att jag känner mig rätt slut efter fyra dagar tillsammans med mina tre barn. Den lilla gör ju inte mycket väsen av sig, men de stora två var ju hemma från dagis torsdag och fredag för att vara tillsammans med Dylan och de tre har kört ett ofantligt högt tempo under dessa dagar. Och när man har barnen hemma så blir det en hel del matlagning och köksstädning när man ska rodda både lunch och middag, och trots att jag fått massa hjälp från mamma känner jag mig rätt utpumpad (i synnerhet som Johan var borta på svensexa större delen av lördagen) och ser fram emot att de ska tillbaka till dagis imorgon. 

Igår gick vi hela gänget hem till pappa, för även Felix, Siri och Frank hade kommit på besök. Jag hade med lite kortvarig hjälp från barnen bakat äppelpaj och kärleksmums (och jag fattar om ni tycker att jag då inte får klaga över köksbestyren, men baka är ju så kul.. och gott!). Så för första gången på flera år var vi alla tre syskon, och alla kusinerna samlade. Vi passade på att ta lite familjebilder!

Tre syskon med totalt fem barn 

Och så tillsammans med upphovsmännen bakom det hela; mamma och pappa. 

Jag med alla mina barn! Jag ser ju typ höggravid ut på denna bild, herregud så deprimerande. Jag ska låta bli chokladen... Snart.

Dylan, Olivia och Elias

Morbror Felix Elias Jacques med sin namne - jag vet inte om jag berättat det här men det var jag, fem och ett halvt år gammal, som valde namnet Elias åt Felix, så därför känns det extra fint att vår son heter så

Fikat...

Idag åkte vi hela gänget plus farmor/gammelfarmor till Vasamuseet och det var jättekul för både stora och små. Nu ska Johan och jag äta kött och potatisgratäng, det är bara vi två hemma och alla barnen sover...









Inga kommentarer: