torsdag 17 oktober 2013

Skillnad

Jag måste säga att det är faktiskt en enorm skillnad att få sitt tredje barn jämfört med främst det första. Det är klart att det inte är lika omvälvande, man är ju redan mamma och förälder så livet ändras ju inte lika mycket som det gör när man får sitt första barn. Och visst har man mindre tid och oändligt mycket mer markservice, men åh vad allt ändå är mycket enklare och vad mycket coolare man är... Vi lägger Elias i sin säng på kvällarna, sen kan han böka lite och låta lite, men då går vi därifrån och oftast somnar han då. Med Nadia hade vi suttit och krånglat i timmar för att försöka få henne att somna... Och såna praktiska saker som kändes så viktiga, till exempel val av barnvagn, känns fullkomligt irrelevanta nu. 

Tuttstatus är (och feel free att hoppa över detta om ni tröttnat på mitt tjat i detta ämne, även jag har tröttnat vill jag lova) att testerna från Amningsmottagningen visade inte på någonting, ingen bakterie och ingen svamp. Men jag har ju fortfarande lika ont, även om jag börjat känna mig lite avtrubbad, och idag när de ringde så tyckte hon ändå att symptomen lät som svamp (det sticker och gör ont inuti bröstet under minst en halvtimme efter att jag ammat) så nu ska jag testa kräm mot fotsvamp (??!) efter varje amning över helgen, så ska vi höras igen på måndag. Jag måste ändå säga att det är fantastiskt att någon annan engagerar sig så i min amning...


Inga kommentarer: