lördag 12 oktober 2013

Strulputte

Denna lilla sötnos har knorrat rejält på kvällarna senaste dagarna och idag tog han priset. 

Nu är klockan elva på kvällen och vi har turats om att vanka runt med en ledsen, orolig bebis som inte lyckats komma till ro, sen klockan fyra i eftermiddags! Vi är helt slut i armarna både Johan och jag, men så fort man lade ned honom så vaknade han till igen och började stånka och skrika. Jag avslutade med att sjunga och vyssa honom i sovrummet och försöka amma honom till sömns men han bara vaknade hela tiden. Nu gjorde vi tillslut så att vi tryckte i honom en flaska ersättning om det var så att han bara var hungrig... Inget av mina äldre barn tog någonsin ersättning men med detta lilla matvrak var det inga problem och han somnade på köpet i sin egen säng. Hoppas hoppas att han sover nu och inte får ont i magen eller nåt sånt...

Tuttstatus är att det nu börjat göra ont på nya ställen, precis under till höger på högra bröstet gör det superont och är helt ömt. Jag har inte kunnat sova på mage eller ens sidan sedan bebisen kom och ännu värre är det nu. Bara ryggläge som funkar (jag och Dolly Parton)... Jag lyckades iallafall få komma till Amningsmottagningen i fredags och hastade iväg till Danderyd där en sjuksköterska kollade brösten, hur han sög och tog prover på mjölken. Jag får besked på måndag och jag hoppas att det är någon infektion eller något så att jag kan få hjälp. För snart ger jag upp detta, om inte han blir mätt och jag har ont hela tiden, då kan det ju knappast vara värt det. Men nu hoppas vi på en okej natt, godnatt!

Inga kommentarer: