onsdag 3 oktober 2012

No subject för jag kommer inte på nåt

Klent uppdaterat denna vecka, tiden räcker inte till... Idag är jag lite slut som artist efter sent jobb igår och en stor presentation hos kund idag, och som grädde på moset blev vi ganska sågade av den tyska vd:n. Jag tog en lång promenad hem sen genom regnet och det var skönt med både luft, blåst och höstregn efter en heldag i ett konferensrum utan luft...

På vägen hem ringde jag den nya mäklaren och det kändes så skönt att höra en annan röst på andra sidan tråden. Vi sade upp avtalet med vår gamla mäklare och tackade nej till ett bud som låg under vår smärtgräns. Det var inte ett enkelt beslut, men det kändes skönt. Visst hade det varit skönt att bara köra på detta och få det överstökat, men våra nya mäklare känns riktigt vassa och de tror att vi kan få några hundra tusen till, så vi känner att vi måste testa. Dessutom kan de hjälpa oss med uppskjutet tillträde till den nya lägenheten om det behövs, eftersom det var dem vi köpte med.

Så hur jobbigt det än känns börjar racet om nu. På fredag ska vi fota och sen blir det visningar igen. Det har varit skönt och välbehövligt med en liten paus och jag kan väl inte riktigt påstå att vi hunnit ladda om, men det är bara att bita ihop. Men ikväll blir den ingen annan nytta än den som lite True Blood kan åstadkomma. Lite choklad eller glass hade jag kunnat tänka mig att unna mig en dag som detta, men jag har ingen hemma. Och det är väl lika bra det, så lång tid som denna lägenhetsförsäljning tar kommer jag att bli en riktig tjockis om jag ska unna mig vid varje nederlag. Djupt andetag och tömma tankarna nu. Inatt drömde jag att jag körde bil och frontalkrockade med en flygbuss. Jag vaknade med ett skutt. Kanske var det ett omen för dagens presentation. Men nu dags för vampyrerna. Långt från verkligheten, skönt...

2 kommentarer:

Anonym sa...


Heja heja ! Nu jävlar blir den såld !

Kraaam

Å-M

Anonym sa...

Tummen upp för bytet av mäklare, låter kanon! Har själv kontaktat sju (!j idag då det ser ut som det är dags att sälja nu!