söndag 14 oktober 2012

Söndag och inte alltför illa

För en gångs skull blev natten bättre än väntat! Barnen hade väl sin kulmen där vid halvtolvsnåret men sen sov de, förutom att Olivia kom in och sov hos oss någon gång där mitt i natten. Egentligen vill vi att hon sover i sin egen säng men jämfört med att hon ligger och vrålar där kändes detta bättre just inatt och de sov till 7:38 då Nadia vaknade. Jag minns alltid exakt tid då jag kollar på klockan första gången av någon anledning...

Johan fick sovmorgon idag och jag tog mig i kragen och gick och tränade lite senare. Första gången på exakt två veckor och jag rivstartade med ett crosstraining-pass som avslutades med intervaller av burpies och djupa situps (från nudda händerna bak i golvet till nudda tårna). Man gjorde tio av varje, sen nio, sen åtta osv. Så skulle man hinna till 1 på sex minuter men jag hann bara till 3 och jag var inte ensam om att inte hinna klart! Puh!

Sen till Daglivs för tung storhandling i ryggsäck och så hem och äta en sen lunch. Sen fikade vi loss på goda kardemummabullar som Mia kommit med, och några timmar senare när det var dags för middag var vi alla fortfarande ganska mätta...




Nu är barnen i duschen för en välbehövlig stortvätt. Det är alltid ett elände att få in Olivia i duschen och hon vrålar medan man tvättar håret så man halvt får tinnitus när ljudet studsar mot kaklet... Men strax ska de små skruttorna sova och jag hör hur Johan förhandlar för att slippa läsa "Ingen rövare finns i skogen" för tionde kvällen i rad. Den är den stora favoriten just nu och en riktigt bra, både rolig och lite läskig bok av Astrid Lindgren. Men liiiite omväxling förnöjer ju... Hoppas att natten blir bra, om mina beräkningar stämmer borde det dröja tills imorgon natt innan Nadias klåda sätter in på allvar...



Försökte ta lite vattkoppebilder men lilla O är inte så förtjust i att stå stilla och posera.





Bra barnleksak....


Och så en nyduschad Nadia på bushumör


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: