söndag 7 oktober 2012

Lördag

Fortfarande hängig och med ont i halsen men jag ryckte upp mig och så gick vi och träffade Felix och Frank som är i stan. Jag hade fått låna nycklarna till vår nya lägenhet av vår nya mäklare och eftersom min bror är arkitekt ville vi gärna att han skulle få komma och kolla på lägenheten och råda lite kring vissa väggar som vi funderat på att ta ned.


Frank spanade in den franska balkongen


Olivia älskar små barn. Jag tror att hon gillar att känna sig stor för en gångs skull...


Johan upptäcker till sin stora glädje att ugnen har inbyggd stektermometer


Hej kusin!


Mäklaren hade förvarnat att den förra ägaren förvarade lite saker i lägenheten. Detta var det enda, inte så vansinnigt skrymmande...


Sen gick vi och spanade in gården. Vilken superbra gård med stora sandlådor, små hus, gunggrejer, fina lundar och till och med ett äppelträd!


...som dignade av frukt!

Så vi åt mellis på en bänk i solen, skönt!



Efteråt skulle Johan iväg på ett möte, Felix gick för att få Frank att sova och jag och barnen gick till Lindex för att ekipera barnen. Olivia fick en ny mössa, säkert superopraktisk men hon var så söt i den...

Sen fick jag vila lite medan barnen lekte runt och när Johan kom hem satte vi oss och spelade Bamsespel. Varför gör vi inte detta oftare? sa både Johan och jag, men allteftersom spelet led kom vi på varför. Det är lite tålamodsprövande att spela spel med barn... Nadia är lika disträ som hennes far tydligen var som barn, och definitivt är som vuxen. Hon sprang runt och skulle hitta något att sitta på och varje gång förlade hon sin spelpjäs samt satte sig mitt i spelplanen när hon kom tillbaka. Olivia räknar som en kratta och hoppade alldeles för många steg varje gång. Och jag andades djupt och försökte vara pedagogisk och lugn. Men det var en mysig stund ändå och jag vann!


Vissa blev lite trötta efteråt!


Vi var helt osugna på matlagning så det blev kinamat från Ho's. 

Söt liten familj jag har!

Idag har jag fortfarande denna eländiga huvudvärk som hållit i sig i tre dagar, samt allmänt hängig. Inte så mycket planer idag, men nu ska Felix och Frank komma och äta frukost så jag ska preppa lite. 


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: