lördag 13 oktober 2012

Fy faaaaan....

Om några år hoppas jag att vi kommer att titta tillbaka på denna vecka, skratta och säga "Minns du när vi höll på att sälja vår lägenhet och det var så trögt? Och så fick Olivia vattkoppor en vecka innan vi skulle ha tionde visningen (det är sant...) och så fick Nadia springmask. Och båda låg och vrålade på nätterna och just som den ena somnat så vaknade den andra och skrek och väckte den som somnat och Olivia reagerade på sina vattkoppor med att vara konstant arg och skrek dag som natt, och just som vi inte trodde att det kunde bli värre så fick även Nadia vattkoppor och ingen av oss sov på många nätter"

Jag hoppas att vi kommer att skratta åt det då, för just nu är det inte det minsta kul. Det enda som kunde vara värre (förutom nästa vecka när vi behöver visningsstäda och hålla oss undan mitt i allt elände, ja och förutom allt riktigt elände i världen som man drabbas av...) skulle väl vara om även Olivia fick springmask nu. Och hon sa idag att det kliar i rumpan men jag hoppas att det är vattkoppor som kliar. Nadia har fått medicin mot maskarna nu men den gör att de vill ut och då kliar det tydligen något helt vidrigt. Hon var helt förstörd ikväll, stackaren... Så vi tar ett djupt andetag och hoppas vi överlever natten.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

elisa sa...

Hall utttttt !

Anonym sa...

Jag håller med dig. Fy faaan! Vilket litet helvete!!! Känner med er och skickar en jättekram.