torsdag 11 oktober 2012

Vattkoppor

Barnen är trötta på kvällarna just nu (och även föräldrarna...) och extra trötta på onsdagar när de varit på Miniteatern efter dagis. Så det var väntat att de var trötta och lite hängiga igår kväll. Men jag tyckte att Olivia kändes varm så jag tog tempen som låg på 37,7. Inte så många decimaler men jag tycker oftast att den lilla skillnaden märks på barnen. Nadia hade ingen feber men var hängig, trött och ledsen. När vi klädde av dem upptäckte vi tre små röda prickar på Olivias mage. Vattkoppor! Inte så oväntat eftersom vi hade smitt-playdate med en prickig Douglas förra söndagen. Vi tyckte att det är lika bra att få det avklarat....

Imorse vaknade Olivia pigg men med flera prickar och det kommer flera hela tiden. Nadia har inga ännu, men vi hoppas det kommer så att vi slipper vara hemma alltför länge.


De första tre!

Nadia fick stanna hemma idag hon med men hon ville absolut gå till dagis imorse och var förkrossad över att inte få gå. Sen pratade jag med dagis och de sa att hon fick komma om hon inte hade några symptom. Men då hade hon kommit på att man får kolla på film hela dagen och ha nattlinne på sig när man är sjuk, så hon stannade hemma ändå.

Så vi kollar på barnfilm och har ätit pannkakor (och som varje gång slår det mig att det är rätt märkligt att det räknas som mat och inte efterrätt... Men gott är det!) och jag måste erkänna att det är rätt skönt att ta en paus från det stressiga jobbet och vara hemma - och det jobbiga mötet igår gick såååå bra så den vikten är borta från mina axlar!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Elisa mams sa...

PUSS på er hemma

Anonym sa...

Tänker precis samma sak varje gång vi äter pannkakor. För det ÄR ju inte mat. Men jag lagar det ändå!
Hoppas tjejerna kryar på sig fort (om nu Nadja också får det).

Kram och trevlig helg önskar Pyret som har näsan nere i bråten ...