torsdag 25 oktober 2012

Mera jobbigt

Det är tufft nu. Pratade med mäklaren igår och det har helt avstannat med budgivningen och det verkar hur jävla (ursäkta) obegripligt det än låter, inte som att vi kommer att få lägenheten såld i denna vända heller. Jag fattar det inte. Johan fattar det inte. Stylisten fattade det inte och mäklaren fattar det inte heller. Någonting blir fel hela tiden och ingen vet vad. Alla inblandade gillar vår lägenhet, marknaden är okej men spekulanterna tryter. Jag vet inte vad det är. Jag vet bara att jag är så urless på allt detta att jag vill hoppa ut genom fönstret. Men det ska jag inte. Istället sitter jag på jobbet och är glad över att jag kan tänka på annat en stund, och snart ska jag gå och träna. Nu är jag nästan beredd att sälja till vilket pris som helst och det hade vi nog gjort om det inte varit så att vi köpt den andra lägenheten och måste få ut ett visst pris för att få vår ekonomi att gå ihop. Jag dunkar mitt huvud i skrivbordet över hur vi kunde vara så urbota dumma att gå och köpa en fyra utan att kolla marknadsläget först.

Eftermiddagsuppdatering: Alla budgivare har dragit sig ur och vi får lägga ned lägenhetsförsäljningen just nu. Han tar bort den och så får vi försöka igen i slutet av november. Orkar inte...

2 kommentarer:

Elin sa...

Men vännen va jobbigt... Tänker på er! Till slut ordnar det sig men det är ju ingen tröst just nu. Stor kram!

Anonym sa...

Stooora många och varma kramar till dig och Johan!!!