fredag 12 oktober 2012

Gulliga farmor!

Jag hade en riktig degardag igår och Johan hade en riktig degardag idag. Han var ute igår kväll och låg i sängen hela dagen idag och jag var bara trött och slö igår och låg i sängen iallafall halva dagen. Vi kunde båda enas om att det inte är så jättebetungande att vabba två barn i våra barns ålder. De kollar på tv och leker och ritar och sköter sig i stort sett själva tills de behöver att man byter film eller lagar lunch.

I vår nedpackade lägenhet finns inget pyssel kvar och jag fick lite dåligt samvete när Nadia ville göra halsband.. eller leka med lera.. eller limma lite.. eller göra pärlplattor. Allt sånt ligger i kartonger källaren. Jag hoppas så innerligt att vi får denna lägenhetsförsäljning klar snart så att vi kan börja leva igen. Det kommer att vara rena rama julafton när vi packar upp alla leksaker (vilket dock blir i nästa lägenhet) Även om det ska erkännas att man klarar sig bra med betydligt mycket mindre saker än man är van vid! Hursomhelst så har vi lovat oss själva och barnen att vara lite roligare föräldrar kommande vabbdagar...

Nu ska det bli skönt med helg, även om vi är lite begränsade i vad vi kan göra. Olivia är fortfarande hur pigg som helst och Nadia har fortfarande inga prickar. Olivia får ju inte vistas bland folk men jag tror iallafall att vi ska försöka komma ut lite imorgon, stackarna har ju inte varit utanför dörren på två dygn och Nadia är ju inte ens sjuk..

Min urgulliga farmor kom förbi idag med två babushka-dockor från Riga och ett fint Memory med Elsa Beskow-barn. Det var en riktig hit! Nadia och jag tillbringade stunden fram till middagen med att spela memory och Olivia lekte intensivt med dockorna och satte ihop och tog isär dem och lät dem prata med varandra.

Det blev inget Köttbaren denna fredag utan Johan lagade sin goooda pasta med bacon, trattkantareller, grädde och mejram. Barnen älskar den och vi med. Och det är faktiskt väldigt skönt att slippa ha matlagningen kvar när man lagt barnen, även om våra fredagsmiddagar också är mysiga. Nu ska vi kolla X-factor och softa och om Johan orkar gå och handla kanske det blir något onyttigt till..

...och där kom Nadia upp och grät för att det kliar i rumpan och Johan kollade... och tror ni inte att hon fått springmask igen. Suck!!!

Inga kommentarer: