måndag 31 oktober 2011

Söndag

Helgen gick i turbofart. Jag vaknade, trots en del drinkar i lördags, helt utan huvudvärk på söndagmorgonen (det får bli sprit istället för vin framöver, helt enkelt..). Tvärt emot vad jag trott så fick jag faktiskt sova en extratimme i och med vintertiden, för Johan tog första passet på tre timmar, och trots det var klockan bara åtta när han väckte mig. Så hann han sova två timmar, innan det var dags för tvättstuga klockan tio. Under tiden vi tvättade lagade jag köttfärssås, för farmor skulle komma på besök. Så farmor kom och vi åt lunch och tvättade och försökte få barnen att hålla en normal samtalsnivå eftersom deras små gälla rösters skrik förstärks i hörapparaten och stackars farmisen fick ont i öronen. Det var inte det enklaste att hålla dem dämpade, men vi hade ändå en mysig stund och det är kul att se hur de tyr sig till sin gammelfarmor och ville sitta i hennes knä och läsa saga.

Sen var det dags för nästa aktivitet som var bio. Vi hade fått fyra biobiljetter av Mia som skulle gå ut, så då ville vi passa på att gå och se nya Nalle Puh-filmen. Vi powerwalkade till Hötorget, snabbkissade och köpte popcorn och sen satt Nadia som klistrad i 1,09 medan Olivia hoppade lite mellan Johans och mitt knä, och jag själv hann med en liten power nap... Efter det kom Johans mamma och hämtade honom för att åka till Ikea och köpa köksskåp. Själv gick jag hem med barnen, hämtade upp sista tvättmaskinen och tog emot Elin och Thea som vi fått till en eftermiddagsdate med. Det är lite svårt för oss att få ihop det, eftersom Elin jobbar skift och har andra tider, och livet är som det är just nu. Så man får passa på, och även om det blev många aktiviteter på samma dag var det mycket mysigt!

Vi lade två trötta barn tidigt och var glada över att vi hade veckoduschen avklarad på badet dagen innan. Olivia somnade redan under tiden jag sjöng, men Nadia har börjat krångla med att hon vill ha dörren på glänt och det spelar ingen roll hur mycket eller lite vi öppnar den, hon vill bara krångla. Alltid är det nåt.. Men hon somnade också ganska snabbt och Johan köpte Udon-nudlar på sushin nedanför oss och vi kollade på första avsnittet av Sons of Anarchy som nog blir nästa serie att följa, det verkar lovande. Maten var dock sådär och vi blev inte ens mätta, så Johan mättade sig med en chipspåse och jag med ett halvt glasspaket och några kakor..

2 kommentarer:

Mia sa...

SOA är bästa bästa bästa!Vi är på fjärde säsongen nu:-)är avis på er som har så mycket bra kvar!

Kram Mia

Anonym sa...

Jaaaa jag alskar Sons of Anarchy! Som klistrad varje vecka!


Maja