måndag 10 oktober 2011

Palma Love

Tillbaka i kylan, vardagen och verkligheten efter några härliga dagar med härliga tjejer. Vi har druckit cava, slappat, festat, snackat, skrattat och haft det härligt. Jag tog det nog lugnast av alla dessa härliga partytjejer men var väldigt sliten när vi kom hem. Jag tror jag låter bilderna illustrera...






På väg till Skavsta. Vi klämde ihop oss i Toves bil.




Första partykvällen på Puro. Tove och jag.



Och Åsa och Malin. Denna kväll ägnade vi åt mogna fotosessioner, bildade företag och hade gissningslekar. Samt drack mojitos.





Nästa morgon vid hotellpoolen. Aaaah, lite sol på tårna.




Men rastlösa rummet (Malin, Tove och jag) blev som titeln låter lite rastlösa, och tog en promenad in till stan efter ett tag. Detta är jag på strandpromenaden.



Och Malin och Tove.






Tove på gården till den vackra katedralen.




Katedralen var fantastisk, verkligen sevärd. Men bilderna innifrån blev ju värdelösa förstås.




Nästa partykväll. Första av många glas cava denna resa...




Vi åt middag på ett mycket fint och bra ställe. Dock lite för stort runt bord, så vi klämde ihop oss längs ena sidan och fick konstiga blickar.


Snyggåsa




Mary & Me



När vi skulle gå tokregnade det plötsligt. Men det hindrade inte Åsa från att posa lite i gränden!
Vi drog till Puro igen och när det stängde ville de andra dra vidare på klubb men jag kände mig jättenöjd och åkte hem och sov vid halv fyra. De sista andra kom vid halv sju tror jag..


...men inte såg jag piggare ut nästa dag för det.




Inte ens en rejäl bakisfrukost kunde hjälpa till. Men gott var det. Och vitt bröd med smör och nutella till efterrätt. Oh så syndigt och gott.



Tove framför vårt hotellrumsfönster. Världens vy hade vi, mycket fint. Efter denna dag följde ytterligare en partykväll, men för mig blev det bara middag och hemgång. Hade ont i huvudet och var för trött helt enkelt... Kom ändå inte i säng förrän halv ett så det var rätt skönt.


Nästa dag var BÄST. Solen sken igen och temperaturen var varm. Vi kunde inte riktigt enas om hur vi skulle spendera dagen fram till att flyget gick vid 19:30 eftersom det visade sig vara fullt på beachcluben Puro Beach som vi planerat åka till. Men då hittade vi detta ljuvliga ställe istället, Virtual Beach Club, en kvarts taxiresa från Palma.




Här låg vi och tillbringade den mest fantastiska dag....





Yeah!




Jag ville aldrig åka hem..



Bara lapa mera sol och känna skvalpet från det varma saltvattnet.


Men drömmen tog slut och när vi många timmars resa senare landade i ett iskallt, spöregnande Skavsta, kändes det precis som Malin sa som att ha kommit från paradiset till helvetet. Men den känslan försvann förstås så snart jag klev in genom dörren och fick krypa ned hos min snurvlande man. För hela familjen är mer eller mindre sjuk och idag har jag varit hemma med Olivia och ändå försökt jobba. Nu hör jag att Nadia hostar som sjutton också, får se hur hon mår imorgon. För mig är det imorgon bitti stor kundpresentation, och hejåhå så var semestern över...



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: