lördag 22 oktober 2011

I raggsockor på landet




Vi åkte hit igår kväll, stressade iväg efter jobbet, via Köttbaren för grillinköp, till dagis, via hemmet för att hämta våra packade saker och komplettera med lite som vi glömt, och så via två bussar till Waxholmsbåten. Puh! Både Johan och jag hade en puls på 190 och försökte pusta ut på båten. Vilket inte var det lättaste eftersom Johan behövde jobba och barnen var trötta och jag fick försöka balansera deras och mitt eget dåliga humör...

Men inledningsvis var det rätt mysigt och barnen åt pannkakor till middag.



Det var skönt att komma fram! Vi åt en sen middag och lade sen barnen på stört. Just nu är de extremt lättlagda men morgonpigga. Eller nattpigga, kanske man ska säga för det kändes sannerligen inte som morgon när Nadia började gorma klockan halv sex. Mycket tjorvande blev det innan hon gick med på att lägga sig en stund. Men hon somnade inte om och inte jag heller. Vid sju gick vi upp och bakade bovetebullar och nu klockan nio vaknade Olivia och Johan. Jag börjar bli grusig i ögonen, ska krypa ned igen så snart brödet är klart.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: