söndag 30 oktober 2011

Lördag

På tunnelbanan hem efter en mysig kväll med Rosie och Lina på Pelikan. Nu lääängtar jag efter sängen. Dagen började tidigt och efter en tidig lunch åkte vi hela familjen till Högdalen för att bada på simhallen där. Vi är verkligen inga badmänniskor, Johan och jag. Jag avskyr den kloriga badhuslukten och att man alltid fryser. Men detta var faktiskt toppen med fräscha duschar (iallafall på damernas sida, tydligen mindre fräscht hos herrarna och Olivia...) och ett roligt barnbad med massa djur och små inbyggda rutschkanor. Vi hann bada 1,5 timme innan de stängde, och det var faktiskt alldeles lagom. Sen promenerade vi hem längs gröna linjen tills barnen somnade, och det var en mysig dag!

Nu är klockan halv två på natten och jag delar tunnelbanevagn med sjuhundra halloweenklädda och packade ungdomar och känner mig som femtiotre ungefär. De kallar varandra för "tattare", lyssnar på musik i lurar och killen snett emot mig ser ut som han ska spy i mitt knä alternativt somna, vilken sekund som helst. Jag hoppas på det senare och tänker att det kanske blir taxi nästa gång. Nu hör jag "fett najs" och "langa musiiiiken" och tycker ändå att detta är intressant ur socialstudieperspektiv. Herregud, vilket ord, jag ÄR verkligen gammal.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Götgatan,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer: