tisdag 25 oktober 2011

Vuxet

Idag har jag gjort två för mig väldigt vuxna saker.

1. Pratat med HANTVERKARE. Denna, i dessa ROT-avdragstider för de flesta välkända yrkesgrupp, har aldrig haft en roll i mitt liv. Men nu behöver vi byta kylskåp och i samband med detta bygga om skafferiet bredvid och ovanpå, och så drog vi till med att måla väggar och tak, samt slipa och måla golvet. Så jag lade in en förfrågan på Offerta.se och GoHandy och fick massa svar på en gång och hittills en offert. Renovera, det är ju hur vuxet som helst!


2. En annan vuxen sak är att förbereda middag kvällen innan och det har jag just gjort. Det blir mycket svamprelaterat just nu, bacon- och trattkantarellpasta igår och imorgon blir det svampcrêpes, eftersom jag blev så sugen på pannkakor när Mia sa att de skulle äta det imorgon. Och eftersom det är både Miniteater och föräldramöte imorgon blir det skönt att ha det klart.

Lite ost och in i ugnen imorgon så är det klart!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: