onsdag 12 oktober 2011

Back to life, back to reality...

Minns ni denna sköna 90-talsdänga med Soul II Soul? Skönt gung. Mindre skönt att vara tillbaka i verkligheten; från cava och Medelhav till snor och galonisar. Och bråkande barn. Jäklar vad dessa två bråkat med varandra sista veckan. Förmodligen för att de umgåtts lite för mycket. Olivia blev ju sjuk i onsdags och har varit hemma till och med idag. I helgen var även Johan sjuk så de var mest hemma och tröttnade väl på varandra. Oliven hostar förskräckligt på morgnar och nätter men har varit feberfri i några dagar nu och klättrade på väggarna, så idag blev det dagis.

Jag hämtade Nadia, Olivia och Emilia redan klockan tre för att gå till teatern, även Olivia fick alltså följa med idag eftersom jag tänkte att det var bättre för henne att mjukstarta lite på dagis. Det kommer jag inte att göra om! Att ha henne med under en timmes väntan utanför teatersalen var helt värdelöst, hon bråkade och surade och var rastlös och jag fick försöka sysselsätta henne så gott jag bara kunde.

Olivia är en liten argbigga för tillfället. Kanske för att hon är lite hängig fortfarande, men hon blir så arg och skrikig och slår gärna den hon kommer åt. Nadia är rätt vettig för det mesta (även om hon vägrar lägga sig av med den hemska överklassaccenten) men även hon bryter ihop lite då och då och ibland vill man bara slita av sig håret.

Nu är det verkligen höst på riktigt. Vi tog fram tjocka överdragsbyxorna idag och båda barnen hade fleece och jacka, plus vantar och mössa. På vår nya röriga dagisavdelning försvinner det i snitt ett klädesplagg per dag så jag vågar knappt tänka på hur många par vantar vi kommer att få köpa denna vinter och höst. Nadia är redan inne på andra paret denna vecka.

Nu ser jag fram emot en kväll i soffan tillsammans med min man. Jag satt och jobbade i måndags kväll och Johan var borta igår (och jag sov i soffan från åtta på kvällen innan jag gick och lade mig på riktigt vid elva, men inte var jag piggare imorse för det), så vi har knappt hunnit ses. Nu är vi ju inne på sista säsongen av Six Feet Under och det är riktigt, riktigt bra...

.

Inga kommentarer: