söndag 13 juni 2010

Kärlekstroll

Det har varit lite klent kring uppdateringarna på sistone, främst för att jobbet och festplanerandet lite tagit musten ur mig. Känns otroligt skönt att det ena nu är över... Får min man bara ett körkort snart så är vi home free!

Med Nadia och Olivia händer det båda mycket i utvecklingen just nu. Jag tycker att Nadia under bara de senaste dagarna utvecklat sitt ordförråd otroligt mycket, och hon talar nu i helt kompletta meningar. "Det där är inte vååååran boll, Olivia!" sa hon idag i parken när Olivia lade vantarna på en boll hon hittade. Hon har sån otrolig koll på allt. Vi var på utvecklingssamtal på dagis härom dagen och de sade att Nadia är en sån otrolig glädjespridare, en aktiv och intresserad tjej som vill vara med på allt och är nyfiken på att lära sig. Hon är en av de som gillar bokstäver och siffror och nästa termin ska de börja leka med sådant med de barn som är intresserade. Dessutom älskar hon att sjunga och är duktig på alla texter. Även om jag visste allt det där innan så blev jag lite stolt.

Olivia har också vuxit mycket sista veckorna. Det bubblar av nya ord. "Skor, öppna, baaaajsch (när hon gjort i brallan), banan..." Men det allra mest populära är boll och det säger hon minst sjuhundra gånger per dag. Hon älskar bollar och hundar. En annan rolig sak som hon börjat säga är "jaässssaDÄÄÄÄÄJ". Hon säger det med precis samma tonfall som Nadia säger "Jag älskar deeeeej" och som svar på Jag älskar dig. Helt otroligt att vår ettåring kan säga att hon älskar oss! Även om hon kanske inte fattar vad hon säger, så kastar hon sig i famnen på en och säger det. Gissa om man smälter. Mest av allt på pappa dock, hon är en riktig liten pappagris och det tackar vi pappaledigheten för! Underbart med så kärleksfulla barn.

"Där är Pia" sa Nadia när vi tittade på bilder från festen på Facebook. "Jag ÄLSKAR Pia. Jag älskar farmor också. JÄTTEmycket". Finaste älsklingsungar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååååå! Farmor älskar sina små gullungar. JÄTTEmycke!

Anonym sa...

Såklart de är kärleksfulla med så mycket kärlek i deras liv :0)

Kram

Å-M

Pia sa...

Sa hon det?? Vad rörd jag blir! Finaste små sötnosarna. Jag älskar dem med, båda två!!