fredag 18 juni 2010

Fredag

Idag tror jag vädergudarna varit schizofrena för jag växlade hela eftermiddagen mellan en jacka, kofta, t-shirt och regnjacka.. Avslutningsvis kom jordens störtregn men nu skiner solen igen. Skumt.

Jag gick redan tolv från jobbet för idag var dagen för Johans uppkörning. Jag sparkade honom i rumpan och hade sen lite kvalitetstid med min yngsta dotter. Vi byggde klossar och läste böcker tills vi båda tröttnade och gick ut. Handlade lite ostar och kaffe och sen en sväng till parken innan dagis. Utanför dagis ringde Johan och sade att han klarat det. Hurra!!! Jag hade varit toknervös hela dagen. Vi firade med en glass tillsammans allihopa, för efter en lång hämtning kom vi samtidigt hem. Till och med Olivia fick en egen glass och inte bara smaka som hon brukar.

Nu har vi druckit lite Moët och softat lite och ska hem till pappa för stor fredagsmiddag. Hoppas solen skiner en stund till...

1 kommentar:

Klara sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
Fantastiskt Johan!
Bra jobbat!
Nu e de jag å brorsan som står på tur för lappen!