tisdag 15 juni 2010

Gårdsfest

Igår kväll var vi på grillfest på gården, anordnat av bostadsrättsföreningen. Mycket trevligt. Olivia fick sova men Nadia hängde med. Det visade sig att en av grannkillarna, Erik gick på samma dagis som Nadia. Efter ett tag gick vi upp till lägenheten för att gå på pottan. När Nadia satt där, tittade hon på mig fundersamt och sade: "Jag ÄLSKAR Erik". "Neeej, du känner ju inte ens Erik" sa jag. "Jag känner VISST honom. Jag älskar Erik!" sa Nadia mycket bestämt. Och ordagrant. Jag tyckte det var lite kul. Inte som en kille-tjej-grej utan mer för att visa hur lätt hon tar på ordet älska. Tji fick vi. Eller så har hon bara ett väldigt stort hjärta. Hon älskade iallafall gårdsfesten och vaknade jättearg nästa morgon och ville bara gå till gården...

Och här sitter jag klockan tjugo i tolv med klumpiga fingrar efter den första mediamiddagen på mycket länge. Så tre rätter, många drinkar och glas vin senare är det nog dags att krypa till sängs.

.

Inga kommentarer: