lördag 4 maj 2013

Några dagar hemma


Det har varit en konstig vecka detta, med en ledig dag mitt i. Det var som att ha en lördagsöndag och sen måndag och så fredag direkt. Men alltid skönt att vara ledig förstås... Jag har varit så otroligt trött sen vi kom hem från Tel Aviv, precis sådär som när jag var nygravid och haft stora problem att hålla mig vaken i soffan på kvällarna. Och så massor på jobbet. Så det blir skönt med helg nu och att få vara lite ledig, och nästa vecka är ju kort vecka och det ska bli jätteskönt att åka till Ljusterö över Kristi Himmelfärdshelgen.

Barnen acklimatiserade sig snabbt och samma kväll vi kom hem provade Nadia sin nya fotbollsoutfit som hon fått från sin nya klubb NBK där hon ska börja på söndag. Hon fick även en ryggsäck i vuxenstorlek som hon såg så söt i men jag hann inte fota innan hon tog den av sig...


I tisdags var det halvdag och jag hade en skön dag med lunch med Åsa på East och sen klippning hos Neda, som är så duktig på att få en snygg i håret. Lite synd att bara gå hem efteråt (eller snarare springa, via Åhléns för det började störtregna och hagla på vägen hem och jag fick söka skydd) efteråt, men plattningen har iallafall hållt i sig i några dagar. Jag är lite ledsen för att jag inte hann göra en ny Brazilian Blowout innan jag blev gravid för effekten är nästan helt borta nu. Får boka tid direkt efter förlossningen!


På första maj var Olivia och jag på barnkalas med pirattema. Jag tog den stora klänningen i en påse och hon såg ut som en liten punkbrud på vägen dit. Försökte fota men hon är omöjlig!



Småpirater








På hemväg, fortfarande inte sugen att vara med på bild...



Igår kväll körde vi mysfredag med en lyxig fruktsallad med massa goda frukter i, som mango, ananas och melon, och barnen hjälpte till att skära frukt. Den åt vi sen efter maten med lättvispad grädde och hackade goda hasselnötter från Israel. Jag ser så sjukt trött ut på bilden men det är nog mest för att jag inte orkade sminka mig efter lunchens spinningpass...

Efter middagen kollade hela familjen på Kalle Blomkvist (fast mamman kanske råkade sova ungefär halva filmen...) och sen kollade Johan och jag klart på House of Cards tills vi stupade i säng.. Och nu är det lördag och Olivia och jag ska återigen på kalas - man får verkligen planera helgerna kring alla dessa kalas men de tycker ju att det är så kul - denna gång på Augustendals 4H-gård som är lite knepig att ta sig till. Men vi hoppas solen kommer fram, då kan det bli mysigt. Johan ska spela fotbollsmatch och sen har vi inte så mycket mer helgplaner än att kanske försöka röja lite i arbetsrummet och försöka få det klart nån gång...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: