lördag 11 maj 2013

Tillbaka i stan

...och till en knallhet lägenhet som vi nu klockan halv nio först kan vara i tillbaka i den soliga delen av. Nu har solen precis sänkt sig bakom hustaken mitt emot och termometern börjar sjunka. Jag hade smart nog flyttat in orkidéerna från fönstret medan vi var borta men en av dem hade ändå inte överlevt värmeböljan utan hade tappat varenda liten blomma.



Men trots detta... Oj vad jag älskar värme och sommarhetta. Att vara gravid under sommaren säger folk är jobbigt, jag säger bara Bring it on! Jag älskar värme, ju varmare desto bättre (iallafall upp till en sådär 35 grader, sen räcker det ganska bra). Fast främst utomhus då!

Hemresan gick fint förutom att barnen är helt oförmögna att sitta stilla i två sekunder. De kör brottningsmatcher och klänger i räcken och allt möjligt tills man blir alldeles matt. Men det var superskönt att komma hem redan idag och att få ha en ledig dag hemma imorgon innan vi återgår till jobb och dagis på måndag. Overkligt och jobbigt med en hel arbetsvecka nu...
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: