onsdag 22 maj 2013

Partyhelg

Detta inlägg har jag skrivit på i flera dagar, men nu publicerar jag det lite halvfärdigt innan det blir HELT inaktuellt...

Det är inte alltid lätt att hinna med att leva livet när det är mycket man vill hinna med. Jag måste ändå säga att jag tycker att jag har en ganska bra balans mellan ungar, jobb, familjeliv, träning och socialt. Nästan alltid hinner jag med det jag mest vill, sen skulle man ju förstås alltid kunna ha ett ännu mer skinande hem, få upp de där jäkla gardinerna i vardagsrummet någon gång, bestämma tapet till köket, fixa arbetsrummet osv.. Men men, var sak har sin tid och jag är ingen större perfektionist när det gäller sånt. Fixa inflyttningsfest, det hann vi iallafall för sånt är viktigt för oss! Egentligen var vi kanske inte helt redo för inflyttningsfest, lägenheten är inte helt klar men nu kommer ju sommaren och sen blir det bebis och vi insåg att det var lite nu eller aldrig...

Barnen åkte iväg med farmor till landet över helgen och Johan och jag fann oss plötsligen barnfria en hel helg! Vi gick ut och åt middag på Tranan på fredagskvällen och började planera för en Quiz till festen, som vi fortsatte på när vi kom hem.



På lördagen påbörjades fixandet, Johan och hans kompis Niklas handlade på Systemet och sen fyllde vi badkaret med öl, vatten och is.. Det skapade en del trevliga köer till badrummet under kvällen!


Och sen så bakade vi... Jag gjorde massa degar, hade gjort en kalljäst några dagar tidigare så Johan satte igång att kavla ut småpizzor medan jag gjorde piroger. Herregud vilket arbete men jag tycker att han man fest så har man!




Maten räckte ända in på småtimmarna och de sista gick inte förrän halv fyra. Jag är mycket imponerade över att jag lyckades hålla mig på fötterna ända tills dess, även om jag var ganska trött i kroppen och mest hängde i soffan sista timmarna. Nästa dag var det grymt lyxigt att kunna sova ut och att sen få lägga sig framför tvn och slumra lite till...


Passade på att ta lite bilder av ett osedvanligt välstädat barnrum... 

















Lite söt lapp som sitter på dörren... 

När barnen kom hem var det med fina buketter från landet och oj vad de hade saknat oss. Nadia låg länge och klappade på min mage och gosade. 


Men sen ville de leka bro bro och breja med pappan... 



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Att du orkade ända in i mål! Som gravid kunde jag somna överallt ... Lät som det blev lyckat och maten såg ljuvlig ut!

Vårt födelsedagsfika lämnade alla sockerstinna och dästa efter mina två hemmagjorda (!) tårtor. En prinsess och en gräddtårta med jordgubbar. Mina första på över ett år ...

Kram ❤