fredag 31 maj 2013

Här ligger jag...




En vanlig fredag, men dagis har stängt och jag tog en föräldradag. Vädret är lite gråmulet men just nu är det ganska skönt att bara ligga hemma och skrota. Jag läser en engelsk deckare och varvar med att titta på magen där det just nu sparkas så hela magen guppar. Barnen tittar på tv, vi har i princip helt tagit bort tv på vardagarna, så de passar på när det är "helg"....

Jag skulle behöva ta en dust med min garderob idag och rensa bort de 90% kläder som jag inte kommer att kunna ha på ett halvår... Och vika gårdagens tvätt och färga håret... Och samtidigt är det ju så skönt att bara ligga just här just nu. Gjorde granola lite tidigare och åt den halvljummen tillsammans med yoghurt och lite av de enorma blåbären som kom i gårdagens Ekolåda. Gott, second breakfast är en riktig gravidfavorit!




Igår eftermiddag var det fixardag på dagis men jag kom ifrån jobbet ganska sent och hann bara vara med på sluttampen, vilket inte gjorde så jättemycket... Vi planterade lite frön och plantor och gick sen hem tillsammans med Douglas som skulle vara hos oss ett tag.








- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: