torsdag 16 maj 2013

Jabba, bh-shopping och gympauppvisning

Nadia hostade en del inatt och vaknade tidigt imorse och sa att hon inte mådde bra, så jag stannade hemma med henne. Men hon var pigg och satt och pysslade större delen av dagen så det var inga problem för mig att jobba ändå. Datorn hade jag redan hemma och en del att göra så jag tog inte ut nån vab.

Lilla fruktansiktet... Hon var pigg på eftermiddagen också så vi gick ut strax före vi skulle hämta Olivia och gick till Lindex och köpte bh:ar till mig och tights till Nadia. De senaste månaderna har jag börjat få god Dolly Parton-potential och kan bara ha en av mina bh:ar som dessutom häromdagen bågen gick sönder på (och usch vad det är obehagligt att bli stucken i bröstkorgen av en stålpinne!)så jag fyndade 2 för 1 på Lindex rea och kom därifrån med tre bh:ar, ett par trosor och Nadias tights för under 200 spänn. Otroligt skönt att slippa tvinga ned min fylliga barm i för små plagg...

Sen gick vi och plockade upp Olivia, tog en varmkorv på Sankt Eriksplan och så iväg till Rålambshovsskolan för uppvisning av barnens bollgympa. De har gått på bollgympa på Stockholmsflickorna denna termin och tyckt att det var roligt, i synnerhet som nästan hela dagis var där. Fast när jag såg de äldre tjejerna uppträda i denna konstiga gymnastikversion som är något slags tamt mellanting mellan gympa och dans tänkte jag att vi nog ska försöka hitta en riktig gymnastik om de vill fortsätta framöver.. Hursomhelst, småbarnsgruppen var förstås urgullig att titta på och mina tjejer extra härliga!















Utanför skolan växte en fantastisk magnolia!


På bussen på väg hem, dessa två små busfrön som har ett så passionerat vänskapsförhållande. Det är underbart att se och jag hoppas att vi lyckas hålla liv i det när Emilia börjar skolan i höst.


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

у нас на данном ресурсе подобран громадный набор [url=http://www.filmkpktut.ru/]скачать бесплатное видео[/url].