onsdag 15 maj 2013

Vardagsmiddag och partyprepp


Efter ett långt eftermiddagsmöte i Kista åkte jag och hämtade barnen och Nadia kom direkt och lade armarna om mig och lutade huvudet mot min mage. Det är så mysigt när hon kramar magen sådär men denna gång var det främst för att hennes hängighet tilltagit under dagen och hon var hes och krasslig. Vi gick hem och bäddade ned henne i soffan och även Olivia som förstås också fick ont både här och där när Nadia hade det.

Jag lagade middag medan de kollade på tv och här kommer ett tips på en superenkel Laxpasta:

3 dl matlagningsgrädde (eller vispgrädde om man vill lyxa till det) kokas upp i kastrull
Lägg i en fiskbuljongtärning och låt den smälta
Koka pasta och när den börjar bli klar lägger man i tärnad färsk lax som får koka i ett par minuter
Blanda i hackad dill, salta och peppra och klart!

Borde förstås tagit bilden innan jag började äta men jag är ju ingen matbloggare, om någon nu trodde det... Ursäkta om det inte ser så smakligt ut, men den är jättegod och jag tänker alltid på min syster när jag gör den, för det var hennes recept som hon brukade laga när hon var ganska liten och jag tänker att om inte så jättemånga år kanske mina barn kan göra den själv...

Så passade vi också på att börja förbereda lite inför lördagens inflyttningsfest och jag passade också på att kombinera bak till barnens gympauppvisning imorgon, då man ska ha med sig fika. Tänkte ta med halva denna brownieplåt då och sen baka en till. Hoppas att det räcker, det har tillkommit massa folk till festen lite sent, men det är jättekul!


Gjorde också en plåt med saltade mandlar. De lär nog inte räcka superlänge men vi ska bulla upp med massa annat gott också... Nu ska jag sitta en stund!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Laxpastan ser grymt god ut! Skall prova ditt recept :). Ha det så kul på lördag hoppas ni får en riktigt kul fest! Kram!!!