torsdag 31 januari 2013

Så trött

Så trött så trött, så förlamande trött är jag på kvällarna just nu. Jag känner som att jag går runt i ett töcken av trötthet från klockan fem och framåt. Varje kväll kämpar jag för att hålla mig vaken framför tvn och varje kväll förlorar jag kampen. Släpar mig i säng från soffan och senaste två kvällarna har jag till och med struntat i att sminka av mig. Men då känner jag mig så äcklig på morgonen sen, så det tänker jag inte göra om... På morgnarna är jag dock förvånansvärt pigg och det bidrar väl förmodligen till min kvällströtthet att jag sällan vaknar efter sex.

Men jag längtar efter värme och sol och alla poolbilder och strandbilder som florerar på Facebook och Instagram nästan skär i mig. Jag vill också!!

Idag är Johan hemma för dagis är stängt och sen åker han till Tyskland över helgen för att kolla på fotboll med killarna på jobbet. Jag är glad att det inte är jag som åker, ska bli skönt med en helg hemma och faktiskt en lite slapp helg efter alla fixarhelger. Vi var på Ikea förra helgen och köpte en garderob till hallen och den är nu byggd, men eftersom det finns ett rör i hörnet bakom den (där har varit en kokvrå) var vi tvungna att ta bort en del av baksidan och därför står den hemskt ostadigt och vi vågar inte borra fast den i väggen förrän vi vet hur sladdarna där bakom går. Ja så intressant va?! Vi får se när vi kan få hänga upp ytterkläder igen, det längtar jag efter...

Den här helgen ska jag träffa lite kompisar och ha några playdates, har faktiskt bokat in något varje dag. Och sen ska jag sova med gott samvete i soffan varje kväll, men när Johan inte är hemma sover jag konstigt nog inte lika bra....

Inga kommentarer: