fredag 11 januari 2013

Äntligen fredag!

Veckan kändes lång trots att vi var lediga i måndags. Jag kan erkänna att jag inte varit så jätteeffektiv denna vecka, hjärnan behövde visst lite tid att koppla på sig igen. Och jag ville helst bara vara hemma och fixa. Fast just nu är det mest Johan som fixar... Han har hållit på med projekt bokhylla i några dagar nu och färgsorterar och har sig...



Under tiden har jag tänt ljus och hänger just nu i soffan med barnen som slukat sina fredagspopcorn tillsammans med två sharonfrukter. Åh vad jag älskar detta luftiga vardagsrum, jag som aldrig riktigt gillade vårt gamla...




Ännu bättre blev lägenheten igår för då kom de från byggföretaget som vi köpte lägenheten av och åtgärdade de saker vi klagat på. Så nu har vi inget spritpennetusch på kökskaklet och köksbänken, hyllor i skafferiet som går ända in (de hade satt för korta hyllor...), hyllor ovanför micron (när jag skulle lägga in några plåtar där ramlade de rakt ned...), en hylla i badrumsskåpet, tätat i fogarna i lilla badrummet samt rättvända lampknappar (för alla satt upp och ned...). Dessutom lyckades jag få till en deal att de fick vårt gamla kylskåp mot att de installerade det nya och satte fast dörr och sågade till passbit ovanför. Mycket nöjd med den dealen! Så nu har vi lite större kyl och har blivit av med den gamla, riktigt skönt!

I helgen ska vi till Ikea igen och sen måste vi sätta igång och bygga garderober för fullt. Men först lite fredagschill med entrecôte och kanske ett glas vin...


- Posted using BlogPress from ååmy iPhone

Inga kommentarer: