tisdag 15 januari 2013

Konsten att bada badkar


Jag har som mogen kvinna nu upptäckt konsten med att bada badkar! Det handlar helt enkelt om att kapa alla måsten. Tidigare har jag alltid kombinerat badkarsbad med inpackning, ansiktsmask, fixande och donande och säg, är det inte lika bra att raka benen också? Resultatet blir ett ganska oavslappnat bad och ett ganska så äckligt badvatten som man inte gärna vill ligga i så länge... Och även om man avslutar med allt det där, så har iallafall jag ingen riktig ro att bara ligga och vänta på att börja fixa. Och ärligt talat så är ju duschen mycket bättre vattenkanal vid dessa tillfällen. Så med dessa nya insikter badar jag enbart kroppen och utan att göra någonting annat än att bara softa och bli varm i den lilla vinterkroppen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara inte leva utan badkar. Särskilt på vintern! Älskar också att gå upp riktigt tidigt innan någon annan vaknat och njuta i lugnet och mörkret :)