torsdag 17 januari 2013

Onsdagsmys

Igår var en dag jag sett fram emot, för eftersom Johan skulle bort på herrmiddag hade jag bjudit hem mina finaste bästisar på middag jag med. Jag smet lite tidigare från jobbet för att hinna kompletteringshandla innan dagishämtningen. Det är faktiskt stor skillnad i att vi har så nära till två ganska stora och bra mataffärer nu, så jag hann hem och lämna kassen innan jag gick till dagis.

Där hämtade jag först Olivia och Douglas på Virvelvind. De hade varit på utflykt på Spårvägsmuséet och var fulla av historier om de tåg de åkt. Sen plockade vi upp Nadia som var utomhus och lekte med sin avdelning och så gick vi hem via varenda snöhög av Nadia och Douglas, som var rätt blöta när vi kom hem! Så lekte de i vårt stora barnrum, tills de ville kolla på tv och satt där och åt mackor för fullt (de hade fått de återstående pannkakorna från matsäckslagningen till middag). Nadia är så stolt över sitt nya rum och visar direkt alla som kommer på besök in dit!




Puss på dagis


Billådan hittades snabbt. De där sista kartongerna ska bort i helgen... och förhoppningsvis kan tavlorna komma upp också. 


Under tiden lagade jag denna rätt enkla och framförallt goda thaisoppa och en efter en droppade Lina, Jenny, Rosie och Stella in. Sen kom Krille och hämtade Douglas och vi andra åt middag innan det var dags för en lite försenad läggning av barn. Nadia ville inte sova utan skulle göra frisyrer på mig och vara med de stora tjejerna, men lockades av att Lina erbjöd sig att läsa saga och sjunga. De var mycket imponerade nästa dag av att de både fått två sagor och att Lina kunde alla sånger vi brukar sjunga (i detta fall "Inatt jag drömde" och "Tänk jag drömde inatt att jag hade en katt"), det är det inte alla barnvakter som kan!


Två fina favorittjejer!

När barnen somnade drack vi lite mera vin och sen te och snackade och myste, vilken toppenkväll! Jag sov lite dåligt sen när tjejerna gått och vaknade till flera gånger och sen kom Johan strax efter tolv och så vaknade jag 06:20 och kunde inte somna om, så jag är lite trött idag och längtar hem...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: