lördag 12 januari 2013

Pust och stånk

Ingen vila på helgerna just nu... Imorse vaknade jag återigen före alla andra, jag bara kan inte sova på morgnarna just nu, och 6:30 gick jag upp och kollade på Allt Faller på Tv4 Play på paddan, eftersom jag inte lyckades hålla mig vaken framför det igår kväll men ville se det. Sen vaknade barnen och såsmåningom väckte jag Johan och så stack han iväg och hämtade våra snälla ex-grannars bil som vi skulle få låna för att åka till Ikea. Vi behövde byta en lådfront till barnens garderob som vi tagit fel färg på och några andra saker, och så köpa byrå och hurts till barnen och några saknade hyllplan till vår garderob. Och så lite till, faktum var att vi insåg att vi nog inte skulle rymmas med ens hälften i bilen så vi tog det som fick plats och så åkte Johan två vändor till Ikea... Tur att han tycker att det är så kul att köra bil fortfarande!
Här hemma har vi sen skruvat och skruvat och skruvat hela dagen, och nu börjar barnens rum ta sig. Men herregud vad trött jag blev på att skruva Ikea-saker. Dessutom tvättstugan på kvällen och nu klockan nio är jag helt slut. Dessutom linkar jag som en gammal tant efter årets första träningspass igår, jäklar en sån träningsvärk! Funderar på att ta mig ett bad, jag som aldrig tyckt det var särskilt kul att bada, inser att jag nog gått och blivit vuxen och blir inte alls rastlös i badet som tidigare. Imorgon måste vi skruva mera, för vi måste försöka få upp våra garderober. Börjar tröttna lite på kläder i kartonger...

Inga kommentarer: