söndag 1 juli 2012

Tidig morgon

Söndag morgon och jag har resfeber och vaknar alldeles för tidigt efter ett natt av drömmarnas missade bussar och annat krångel. Trots att jag rest så mycket i mina dagar får jag alltid resfeber, alltid fått.

Igår var en skön dag! Ett svettigt pass på Sats följdes av en snabb shoppingtur vid Odenplan. Solkräm och flytande barn-Panodil på Apoteket, shorts och nya leopardtights till Olivia på Lindex (de gamla favorittightsen hade gått i tusen bitar och så hade de precis fått in ouppackade nya. Lycka!). Fyra pocket för tre på Akademibokhandeln och så avslutade med en liten fyndrunda på Åhléns där jag köpte solhattar, en klänning till Nadia, ett linne till Olivia (alla för 49 kr eller mindre styck) och så lite pysselböcker och ritblock.

Så gick jag hem och stoppade i de första tre maskinerna i tvättstugan och så lagade jag mig en halloumisallad och åt denna innan det var dags för nästa vända. Sen hann jag duscha och dammsuga och så vek jag tvätt framför amerikanska Mästerkocken. Mycket skön dag!

Vid fyra kom resten av familjen hem, tillsammans med pappa och Titti som kom över på en kopp kaffe för att säga sommarhejdå. Vi kommer inte att ses på ett bra tag för de åker till Frankrike och kommer inte hem förrän mitten av augusti. Så det var många pussar och kramar från främst Nadia till morfar..

Resten av kvällen lekte barnen och Johan och jag packade och fixade, laddade över filmer till Ipaden, laddade kameriabatterier och allt var det var...

Nu är vi nästan redo för avfärd men det känns skönt att vi har några timmar på förmiddagen att packa klart. Det enda jag oroar mig för nu (för heter man Julia ska man alltid ha något att oroa sig för...) är att det inte ska vara så varmt därborta som jag hoppats på. Men jag hoppas jag har fel och oavsett ska det bli skitkul!





Mina nya skor som jag köpte på halva priset på CC Skor härom dagen. De får inte följa med till Portugal för de gör så ont i fossingarna....




Barnen leker fabrik och servering i sina nya sommarkläder




och ställer lydigt upp på bild




Knas-morfarn...




Så söta ihop!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: