lördag 21 juli 2012

Sommardagar i stan

Den här veckan har gått snabbt och nu är det redan fredag och vår tredje semestervecka börjar gå mot sitt slut. Så mycket semester blir det ju aldrig med småbarn, av de 9 pocketböcker som jag köpte inför semestern, har jag läst en och en halv... Men det är ju ändå skönt att slippa jobbet och de små barnen mailar ju iallfall inte till mig...



På Skansen ville Nadia och Dylan ha sockervadd men Dylan ändrade sig sen och tog en stor mjukglass med strössel. Nadia kvarstod vid sin sockervadd, men åt bara lite grann innan hon tröttnade. Dylan blev mätt efter en fjärdedel av sin glass, som Nadia, mamma och jag sen hjälpte till med.







Igår bestämde vi oss för ett närmare utflyktsmål och drog till Rålamshovsparken. Rålis är verkligen en toppenbra park!




Olivia gillar att köra sydamerikansk stil och visa magen, och per automatik trosorna. Fast det kan man väl få när man är en liten plutt...



Dylan hade tråikigt först och ville inte bada i plaskdammen men sen kom även han igång med leken. 



Familjen Cruseman var i krokarna så vi möttes upp och lekte lite ihop. John och Olivia gungade tillsammans.



Vi lyckades uppta en hel gungställning!



Av alla tusentals gungbilder man tagit, så äntligen en bra! Jag älskar denna bild, vilken glädje!



Hot Mama Mary med Mary-Shelly och Olivia som fick skjuts. 



Sen gick vi till Dagslivs, där barnen fick välja tio godisbitar var. Det var första gången för våra barn, och anledningen var att de hade varit duktiga och tagit sin tredje fästingspruta på morgonen. Då var det på plats med lite mutor! 



Olivia tyckte nästan att det var mest spännande av alla! Fast här var hon lite sur igen...

Idag har vi en lugn dag med tvättstuga och sen kommer farmor och min faster Mysan på besök. Så vi städar och fixar lite hemma och Nadia och Dylan har byggt en koja i barnrummet, så dem har vi inte sett till på en stund. 

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: