lördag 21 juli 2012

Kafferep... Och psykbryt

Idag skulle min farmor och min faster Mysan komma över och fika för att träffa mamma och Dylan, så jag bakade för nästan en av de första gångerna i mitt liv en paj. Jag är ju mer tårtmänniska än pajperson, men det gick bra. Det blev en rabarber- och jordgubbspaj med rabarber från Ljusterö (via frysen) och den blev delikat med vispad grädde till!




Jag fick hjälp av Nadia att snoppa jordgubbar med min nya jordgubbssnoppare, som var riktigt bra (29 kronor på Cervera)!




Före



Efter



Och så fick jag tillfälle att ta fram de söta små kopparna vi köpte i Obidos i Portugal, gillar dem mycket!

Men här var det slut på hemmafrubloggandet för dagen avslutades med ett simultant psykbryt av båda våra barn. Olivia som varit något mindre jobbig denna vecka, har matchats av Nadia som varit riktigt jäkla pubertal och jobbig. Jag vet inte om det har med Dylans närvaro att göra men hon lyssnar inte på oss en sekund just nu, utan ifrågasätter alternativt ignorerar allt man säger. Jag blir tokig. Efter dagens bråk, som resulterade i att det inte blev någon saga, var jag heeelt slut. Johan och jag skulle kasta recycling och passade på att ta ett glas vin på Rörstransgatan. Mycket välbehövligt, och hittills den enda egentiden vi fått på denna så kallade semester....

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Elin sa...

Och Thea är som vanligt precis likadan!;-) Jag blir tokig! Frågar flera gånger om dagen: "hörde du vad jag sa"?. Ja svarar hon men har överhuvudtaget inte visat nåt tecken på det. Och som du säger; allt ska ifrågasättas och göras tvärtom... Puh!