tisdag 31 juli 2012

Blåbär

Det är nästan lite stressigt här på västkusten med allt målande (och då snackar vi ändå bara ett enda litet kök...), sällskapande och fiskande och så vill man hinna vara lite på stranden... Igår var vädret sådär så då åkte vi till Nordby, den stora shoppinggallerian vid norska gränsen och där fick barnen leka på ett lekland medan vi handlade mer färg och lite annat. Riktigt kul hade de, utom Dylan som inte ville leka...

Idag sken solen så då ville vi till stranden eftersom prognosen säger regn resten av vår vistelse här. Johan gick ned med barnen efter lunch så målade jag ett lager till innan jag följde efter. Nu börjar jag tröttna lite på målningen och framförallt att det är sånt kaos i resten av stugan eftersom vi ju måste använda köket medan vi målar... Det tar sån tid... Har fortfarande en strykning samt tak och alla lister kvar. Men det blir fint och fräscht, en klar förbättring!



Förmiddagsglass för de små...


Iallafall så fick vi äntligen till lite blåbärsplockning idag, jag har tänkt göra blåbärspaj i en vecka nu men det finns så lite bär. Men så tog Johan och Staffan de stora barnen och stack ut och fiskade efter stranden och då hittade jag och Lena ett bra blåbärsställe på vägen från stranden och fick god hjälp av Hannes och Olivia att plocka, så idag blev det äntligen paj! Väldigt gott till efterrätt men ytterligare kaos med pajbakning mitt i målarkaoset, häromdagen var det baguetter...





Två bunkar fick vi ihop men det tog lite tid...

Ursäkta vansinnigt ointressant blogginlägg, trött och ska sova nu...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: