måndag 16 juli 2012

Ensamma

Ensamma hemma är Olivia och jag sedan igår morse. Johan och Nadia tog tåget till Forshult, Johans bästis Kalles landställe i Östergötland, och kommer hem på onsdag igen. Vi bestämde att barnen nog kunde må bra av några dagar isär eftersom vi ska umgås dag och natt igen under resten av semestern. Faktum är att de aldrig varit ifrån varandra såhär länge förut, men det går bra, även om det är tyst och tomt i lägenheten.

Jag har passat på att ge Olivia lite egen kvalitetstid, igår var vi hos Jenny med familj ute på Värmdö och Olivia fick leka med stora Felicia helt själv. Och vi fick njuta lite lantliv och plocka blåbär och smultron, bada fötterna i havet och spana in ett rådjur som promenerade in på tomten! Vi avslutade med grillmiddag och sen hade jag fullt sjå att hålla Olivia vaken och på gott humör under den långa hemresan....



Felicia och Olivia dansar

Imorse väcktes jag klockan sex av Olivia som kissat på sig. Vi har slutat med nattblöja och det har gått bra tills nu. Vi bytte trosor och tvättade rumpan och sen somnade hon om i min säng, där hon omedelbart började snarka, och sov till halv nio!

Jag ägnade förmiddagen idag åt att städa medan Olivia kollade på Michael Jackson-videos på YouTube (inspirerad av Felicia som kunde alla moves) och sen gick vi till dagis för att hämta upp Douglas eftersom dagens plan (nu när det för en gångs skull var sol!) var Mulle Meck-parken med Douglas och Mia, som tog halvdag. Vi hade en jättemysig dag och de två små är verkligen som syskon som både skrattar och kivas...














Olivia var helt slut när vi kom hem och ville gå och lägga sig klockan fem innan middagen... Men jag lyckades hålla henne vaken med lite film och så middag, dusch och popcorn framför lite mera film.

Inatt kommer Dylan och mamma från Bordeaux, vilket ska bli jättemysigt. Och så på onsdag Johan och Nadia. Nästan lite fånigt att jag saknar dem så mycket...

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: