lördag 2 april 2011

Morgonpigg...

Jag vet inte vad som är fel på mig men just nu vaknar jag en kvart före barnen varje morgon. Kvart över sex alltså. Och fastän jag är supertrött kan jag inte somna om och när kidsen börjar ropa är det ju bara att gå upp ändå... Idag är det ju tack och lov lördag så kanske hinner jag krypa ned en liten stund när Johan går upp. Det blir dock ingen slapp lördagsförmiddag, för Johan ska på Landet-möte och jag tänke testa att lämna barnen på Mini-Sats medan jag tränar. Det blir mycket intressant att se hur det ska gå, dels om vi alls får plats för det kan vara rätt fullt på helgerna, och dels hur det ska gå och lämna Olivia.. Hoppas på det bästa!

I eftermiddag ska vi vara barnvakt åt Thea så vi får se om det kan ta och klarna upp lite så att vi kan komma ut i parken och leka lite.

Igår eftermiddag rusade vi iväg alldeles för sena från jobbet. Vi brukar ju hämta båda två på fredagar men av någon anledning har vi alltid supermycket på jobbet då båda två, och kommer aldrig iväg i tid. Men nu var barnen ute på eftermiddagen vilket var lite kul att se. Dock var det två små leriga och genomblöta barn vi plockade upp och det bar lite emot att stoppa ned blöta små fötter i blöta små skor för att gå och handla. Lite psykbryt från Olivia, men det gick bra sen. Vi kom hem och barnen fick spartansk korv med makaroner och fredagsglasspinne till efterrätt.

När de äntligen somnat åt Johan och jag potatisgratäng med vispgrädde och massa vitlök - oj så gott, kan inte minnas när jag sist åt det.. - och hängmörad entrecôte med vitlöksfrästa haricots verts. Till det ett glas vin men jag drack bara några klunkar innan jag började slumra på soffan. Trots att jag kämpade så hårt för att hålla mig vaken och kolla på film... De där tidiga morgnarna gör mig ju inte direkt piggare på kvällarna. Men ooooh så skönt med helg nu!

.

.

Inga kommentarer: