lördag 16 april 2011

Vårlördag!

Imorse vaknade jag med ont i halsen och det där surret i huvudet man har när en förkylning är i antågande. Jag ställde motvilligt in dagens träningsplaner - löprunda i Karlberg med Hilda - men skakade sen av mig hängigheten och körde på. Douglas var här på förmiddagen eftersom vi denna helg har bytt barnvakt mot vindsrensing med Mia och Krille. Idag hade vi Douglas och de rensade på vinden, och imorgon har de Nadia och Olivia medan vi rensar på vår vind. Jag är omåttligt exalterad över detta sätt att spendera en vårförmiddag på.. Men det är välbehövligt!

Att ha tre barn är dock oftast lättare än att ha två och som vanligt var Douglas den lätta, medan tjejerna tjorvade en hel del. Men Olivia och Douglas är såna bra kompisar, det är verkligen roligt att se hur kul de har ihop.

När Mia hämtat Douglas begav vi oss ut i det fina vårvädret. Johan skulle spela säsongens första match, men jag och barnen skulle bort till Gärdet och fira Johns treårsdag i Tessinparken. Hade hoppas att barnen skulle passa på och somna i vagnen, men det fanns alldeles för mycket att titta på med alla vårflanörer på stan. Så de höll sig vakna och vi sa hejdå till pappan efter en stund och knallade vidare.

Sen lekte vi i nästan tre timmar i parken och det var både härligt och trevligt. Vi promenerade genom Tessinparken på väg till bussen och det var verkligen som att släppa ut två kalvar på grönbete. De bara sprang och sprang, i synnerhet Nadia som längtat lika mycket efter våren som jag.

På bussen hem somnade förstås båda barnen fastän jag försökte hålla dem vakna. Så när vi kom hem och var tvungna att parkera vagnen i porten var det bara att ta ett barn i sänder och slutligen en sista runda för att fälla ihop vagnen och hämta jackor. Olivia fortsatte sova, men Nadia vaknade och vi kollade lite på film medan jag började förbereda middagen. Rätt trött, mör och hängig nu när jag äntligen landat i soffan, och hoppas att barnen ska somna snart...

Festis och chips till mellanmål, mycket populärt!

Att födelsedagsbarnet somnade med skateboarden han fått av oss tar jag som ett bra betyg på lyckad present!

Mina små kalvar... Så skönt att äntligen slippa overaller och snö. (Henry Bronett satt bredvid dem på klippan och såg lite besvärad ut när jag fotade...)

Vart kom allt gräs ifrån?? För bara några veckor sen var det ju snö och grått... Härligt!!

.

Inga kommentarer: