måndag 4 april 2011

Måndag

Idag har vi kört skift hemma hos oss. På måndagar har vi nu träning med PT på jobbet och efter att ha sprungit upp och ner för backar och gjort utfall och övningar i en timme, kom jag hem helt mör i kroppen. Längtade mest efter mat och en dusch, men det senare fick jag vänta på. Men maten var nästan klar när jag kom hem och Johan hade lagat lax med fänkålsyoghurt och rostade rotfrukter med matvete, efter ett recept jag hittat i en tidning. Otroligt gott! Men vi hann bara sitta ned tillsammans i tio minuter, sen rusade han iväg för att gå på Allsvenskedebut och derby.

Jag körde racet med barnen - det är verkligen non stop från middag tills de sover, med pyjamastjat, tandborsttjat och så välling och saga och sång. Och lite roddande med hämtande av olika gosedjur mer välling och än var det den ena som krånglade, än den andra.. Det tog nästan en timme från att vi gått in i barnrummet, tills de sov. Ibland är jag mer glad än annars att jag inte är ensamstående...

Sen fastnade jag framför några tjejprogram på tv - och insåg att jag verkligen inte är i målgruppen för förlossningsprogram som En unge i minuten längre, tyckte att det var rätt trist och inte blir jag det minsta sugen på att föda barn.. - men sen blev det äntligen duschen och nu ser jag fram emot att Johan ska komma hem från matchen. Försöker hitta resultatet någonstans för att veta vilket humör jag ska förvänta min man hem på, men överallt skriver de bara om alla kravaller, så vi får väl se. Vilka idioter de där huliganerna är, här vid St Eriksplan har Djurgårdare skrikit och smällt smällare hela eftermiddagen. Blir alltid lite orolig när Johan är iväg på såna där vilda matcher, hoppas han kommer hem snart, oavsett humör.

.

.

.

Inga kommentarer: