fredag 15 april 2011

Fredagskväll

Vi har haft en mysig fredagskväll här hemma. Vi åt middag tillsammans alla fyra och efter maten fick barnen jordgubbar och piggelin - de brukar få välja själva på fredagarna. Sen gick vi till vardagsrummet och kollade på Tintin-filmen vi fick av familjen Cruseman. Trots att jag trodde att de skulle vara för små och de inte kan förstå så mycket tycker de att den är jättekul och skrattar högt varje gång "Polisen" (=Kapten Haddock) gör någonting dråpligt eller ramlar. Så ikväll var barnen uppe nästan till halv nio, vilket är mycket sent för våra små skruttar. Men då sa de båda två att de var trötta och ville sova, och vi sparade filmens sista 10 minutrar till morgondagen.

När barnen somnat kollade Johan och jag på en halvdålig thriller med Angelina Jolie på tv, och eftersom det var en sån där nervpirrande film som man hoppar högt av (jag hatar egentligen såna...) så lyckades jag utan problem hålla mig vaken och till och med se slutet av filmen. Det händer inte många fredagar!

Olivia har gått utan blöja hela veckan nu och inte haft en enda olycka de senaste dagarna! Men man får vara lite på helspänn och vara beredd att springa till närmsta toa om hon bara nämner kiss eller bajs. Som idag på Ica... Men jag är jätteglad och jättestolt över henne och vad skönt det är att slippa byta blöjor!

Måste bara berätta vad söt hon är i sitt pratande. Hon är väldigt intresserad av vad folk har på sig och Frida berättade vad hon sagt på dagis härom dagen: "Fjida, har du dom strumpbyxorna på dej? Fjida, har du gymmistövvar på dej? Haj du hoppat i nåja vattenpölar, Fjida?" Sötnos!! Hon är inte lika arg längre, bara sitt vanliga bestämda jag. Skönt, det räcker bra med en dramaqueen i familjen... (och då syftar jag INTE på mig själv om någon läsare nu misstolkade detta!).

.

Inga kommentarer: