måndag 11 april 2011

En måndag i april

Vilken konstig dag.. Den började med kaos igår vid halv sex när jag kom hem från Felicias kalas på Vämdö, dit barnen och jag tagit oss på ett trevligt heldagsprojekt. Nadia som inte klarar av förändring just nu var arg som sjutton, skreeek i baljan på söndagsbadet och vägrade tvätta håret och somnade sen skrikandes. Johan och jag lagade bolognese av ett paket köttfärs som passerat bäst före med flera dagar, men som luktade och smakade som vanligt. Sen hade vi en lite stökig natt med en fortsatt arg Nadia och en dessutom väldigt magsjuk pappa. Halv sex vaknade Nadia lika arg och eftersom Johan tydligen reagerade väldigt starkt på den där köttfärsen gick jag upp och har kippat med ögonen hela dagen. Olivia inledde dagen med att blöda näsblod hela morgonen, oklart varför men hon har varit snorig så himla länge så näsan är nog lite fnasig inuti. Johan har legat dubbelvikt hemma hela dagen men jag kände inte ett dyft så barnen var på dagis och jag på jobbet som vanligt. Men Johan ringde och jag fick gå och hämta barnen på dagis och missade vårt gruppträningspass på jobbet, vilket känns lite trist.

Men jag fick en en skön promenad till dagis i det milda vårvädret. När jag kom dit hade Olivia ingen blöja på sig och personalen sade att hon inte haft det på hela dagen eftersom hon inte hade det när hon kom till dagis. Då kom jag på att jag hade glömt sätta på henne blöja i morse eftersom hon alltid vill ha trosor och byxor på morgonen, och jag ju var ensam med allt roddande. Men det hade gått jättebra utan blöja, även om det låg en liten påse med blöta trosor på hyllan. Så nu tänkte vi försöka köra utan och tanken att vi snart kanske inte har några blöjbarn hemma känns stor...

Fick också veta att Nadias dagiskompis Emilia, som hon leker allra mest med, ska byta avdelning om bara några veckor. Jättetråkigt!! Hon och en annan tjej byter till storbarnsavdelningen och blir väl ersatta av småbarn, vilket är lite tråkigt för de stora barnen. Men jag försöker tänka att det bara är några månader kvar innan Nadia följer efter (även om jag inte vill tänka på höst..) så det ska väl gå. Och de ses ju på gården varje dag.

Nu har barnen badat med betydligt mer framgångsrikt resultat än igår och ligger och bubblar och skrattar i barnrummet eftersom vi lade dem tidigt. Får se om de tystnar av sig själva...

.

Inga kommentarer: