måndag 26 januari 2009

Säg hej till nya bebisen!


Idag var vi som sagt och gjorde ett tillväxtultraljud för att kolla att nya bebisen växer som den ska och här ovan ser ni resultatet! Ultraljudsläkaren tyckte att min mage såg väldigt stor ut (och det gör ju jag med) men måtten visade att den låg lite över normalstorlek men inte mycket. Och det gjorde Nadia också i vecka 32 om jag inte missminner mig, och hon kom ju ut liten och nätt (3015 gram, snitt ligger på drygt 3,5 kilo).

Men vad häftigt det var med det där 3D-ultraljudet när ansiktet trädde fram på bild. Häftigt och lite äckligt nästan, snacka om att tjuvkika. Men plötsligt kändes bebisen så verklig ändå, som att den gick från att vara bara en gravidmage till en blivande bebis. Imorgon är det exakt två månader till beräknad nedkomst, blir spännande att se om hon är lika punktlig som storasyster - hoppas!

.

4 kommentarer:

johanna sa...

Coolt!

Anonym sa...

Hej nya bebisen!

Anonym sa...

Gos vad söt, jag bara ryser. Längtar så att få träffa lillasyster. Hoppas Nadia mår bättre. Kram

Just me sa...

Hello

Vilken fin lillasyster :-)

Kraaaam till er från Cooper-Modin familjen