onsdag 21 januari 2009

Gravidstånk

Sista minutrarna på jobbet, snart ska jag gå hem och se om Nadia fortfarande kan gå. Men först måste jag beklaga mig lite. Inte över jobbet idag, för jag har haft en ganska bra dag! Men över det faktum att alla mina kolleger ska iväg på after work och själv ska jag vagga hemåt. Det är inget fel på det, jag har fått min beskärda del av utekvällar i mitt tidigare liv och har en fin familj som väntar på mig hemma.

Men å på sistone har jag börjat känna att jag är bra jäkla trött på att vara gravid. Alla dessa uppoffringar med allt man inte får äta och då framförallt dricka. Det är klart som korvspad att det är värt det, att bebisen i magen förtjänar de bästa av förutsättningar, det är inte det. Bara att jag varit gravid så mycket nu på sistone så att jag känner mig som en elefanthona ibland. Jag saknar att inte kunna använda min kropp som jag vill; att behöva gå i slow motion för att inte få för ont i höfterna, att inte kunna böja mig framåt, att knappt få på mig skorna för att magen är i vägen och att ständigt behöva be Johan om hjälp för att plocka upp alla dessa saker som ständigt hamnar på golvet. Jag längtar tills bebis nummer två är ute och färdigammad och denna kropp återigen tillhör bara mig (och Johan)...


..

2 kommentarer:

Vive la France! sa...

Snart Julia, snart! Du har inte sa lange kvar nu. Jag har firat hemkomst fran BB med roquefort och ska nog smutta lite pa ett glas rott sen. Ahhh vad jag har langtat efter det!

Åsa Mårtensson sa...

Hang in there champ!!

Kram, Å