onsdag 7 januari 2009

Första jobbdagen

Första dagen på jobbet och eftersom tjejen jag ska gå parallellt med inte jobbar förrän nästa vecka, har jag ingenting att göra utan tjuvbloggar lite...

Det nya livet kunde knappast ha startat på ett sämre sätt. Igår kväll började Johan känna sig risig i magtrakten och sen satte det igång. Ingen av oss kunde somna på kvällen och sen sprang han i omgångar på toa hela natten. Jag tror jag sov mellan två och fem ungefär, för när Johan och jag äntligen somnat, vaknade förstås Nadia. Vi försökte ge henne välling, eftersom hon inte ätit någonting sen lunch och inte velat ha den på kvällen heller. Men hon ville fortfarande inte ha och det gör mig lite orolig att hon inte äter, hon som gapar som en fisk i vanliga fall. Vi fick i henne lite gröt imorse iallafall, så hoppas att hon är lite bättre idag. Det bar lite emot att lämna min lilla ynkliga familj imorse, men Johan verkade piggare och Nadia var också på bra humör. Så jag satte på mig jobbansiktet och gick hit ändå och hoppas att jag inte bär på något smittsamt. Har grus i ögonen och tänkte nog smita tidigt idag eftersom jag ändå inte direkt jobbar så mycket.

Eftermiddagstillägg: Det är rätt nice det här ändå. Har druckit två koppar kaffe och en kopp te. Ingen som ryckte mig i byxbenet. Åt lunch med några kolleger på Divinos bakficka. Pasta Carbonara, helt i lugn och ro. Behövde inte leta barnstol och värma burkmat. Sitter och surfar lite nu, knallar runt och pratar med kolleger jag inte sett på ett tag. Och det är tyst, så tyst på nya kontoret. Rätt trevlig tillvaro hittills.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

följer din återkomst till jobbet.
undrar hur det är för dig och hur det kommer bli när jag väl sätter på mig jobbansiktet igen. fast då är ju du ledig igen....

kram

m

Åsa Mårtensson sa...

Nya kontoret = nära mig va!? Hör av dig om du behöver ett vilorum någon dag. Eller om du vill ha hemlagad lunch.

Kram!!