torsdag 29 januari 2009

Morgnar

Morgnarna den här veckan ser helt annorlunda ut än de gjorde förra veckan. Hela förra veckan vaknade Nadia klockan sex och vi hade gott om tid till blöjbyte, välling i sängen och lite familjemys, innan det var dags för mamman att duscha och gå till jobbet. Mysigt, tyckte morgonpigga mamman. Denna vecka har Nadia dock tagit sovmorgon, till morgontrötta pappans oerhörda glädje och till mammans lilla sorg eftersom hon då bara hinner träffa sin dotter en ynka timme per dag. Så just nu lider jag av lite Nadia-abstinens. Igår råkade jag väcka henne genom att tappa mascaran i i badbaljan med ett litet brak. Både lilltjejen och hennes pappa vaknade. Det var inte meningen men då hann jag se henne en liten stund iallafall. Fast sen fick jag dåligt samvete när jag satt på bussen och skickade ett förlåtsms till den jättetrötta pappan som inte var så glad över att tvingas upp tidigare än han behövt.

Om ni nte varit inne på Johans blogg på ett tag, måste jag tipsa om den fantastiskt söta filmen på Nadia som går.

Inga kommentarer: